söndag 9 september 2012

Efftektiv förmiddag och flyttankar

Det är rätt märkligt egentligen. Ju mindre tid man är hemma, desto stökigare blir hemmet. I alla fall är det så hos oss.
Så i morse efter frukost satte jag och Sixten igång med att rensa ut och storstäda i tvättstugan.
Sixten var verkligen jätteduktig. Han kämpade och bar och slängde och plockade undan. Det var verkligen en hjälp för mig, och rummet var städat förvånansvärt fort! Sedan körde vi till Kävlinge och kastade massa papper, kartong, plast etc. Jag kunde springa mellan bilen och containrarna medan Sixten slängde sakerna. Sen när blev min kille så stor och duktig?!? Väldigt skönt är det i alla fall, att ha en egen lite hjälpreda, som dessutom jublar när dammsugaren åker fram :-)
Resten av huset ska dammsugas och våttorkas i kväll. Tycker det är väldigt skönt att starta upp arbetsveckan med ett nystädat hem, utan massa disk och tvätt som väntar på en. Så jag försöker ha det som rutin varje söndagskväll, att få huset i ordning inför kommande vecka...

Nu sover lillprinsen middag, och jag landade framför datorn. Funderar på att flytta bloggen, eller starta upp med en ny adress i alla fall. I går fick jag meddelandet att jag fyllt kvoten för foto, och måste antingen börja radera bilder/ inlägg eller betala för mer utrymme. Och så mycket känner jag inte att jag lägger ner på bloggen att jag vill betala en massa för att lägga ut bilder. Så hittar jag en ny bra adress blir det nog en fortsättning där, jag har trots allt varit här i 4.5 år nu!
Och eftersom jag inte får lägga in fler bilder bjuder jag på en gammal.
Från juni 2008, jag (26 år) Alva (nästan 2) och Malin (22år).

Inga kommentarer: