torsdag 13 september 2012

Egentid och intervaller

Martin och Sixten åkte iväg en sväng till Martins gamla kollega, och jag fick lite "egentid" som det så fint heter.
Denna utnyttjade jag till att köra lite intervaller.
Eller, lite och lite 20 stycken 250-meters intervaller blev det. Korta alltså. Men snabbt gick det, och det är ju alltid roligt ;-)
Det är nog sista intervallpasset innan iformloppet också, om jag inte river av några på söndag, dagsformen får avgöra!
För er boende här i närheten kan jag verkligen rekommendera att springa på gamla körslingan nere i skogen, 1250 m är ett varv, och inga motorfordon kör där längre. En bra bana att springa på, det enda som fattas är lampor nu när det blir mörkt tidigare och tidigare.
Nästan 9 km blev det i alla fall sprunget nu ikväll, och i strålande kvällssol dessutom, härligt!

Lite egobilder :-)
Före passet: Man är ju en riktigt pingla, som matchar sina rosa kläder med ett rött nagellack ;-)


Efteråt:
Lite lagom svettig! En dusch satt riktigt fint efteråt!



Nu är det dags för lite skönhetssömn så man är fräsch till i morgon. Får piffa mig lite extra då vi ska ta klassfoto på jobbet. Sedan får jag behålla piffet till kvällen med då det är date med några kollegor. En rolig fredag att se fram emot helt enkelt!

Inga kommentarer: