lördag 8 september 2012

Slagen hjälte


Halloj, vi lever :-)
Det är några stycken som undrat, "du bloggar ju aldrig". Men så sjukt mycket som har hänt den senaste tiden. Jag och Sixten har vår första lediga helg på..... jag vet inte, tror vi var lediga någon helg i juli sist, på semestern.
Det har gått i ett, man har varit helt slut emellanåt, men så mycket roligt jag varit med om! Bland annat kan Malin nu titulera sig fru Henriksson, och jag fick min 30-årspresent av systrarna och hade  ett väldigt roligt dygn på Österlen!

Men denna helgen var tom i schemat,(för mig och Sixten) och vi inledde den med att besöka mamma och pappa i går kväll. Sixten och pappa fick lite kvalitetstid, och jag och mamma gav oss ut på egen hand. Vi joggade ner till körslingan och sprang lite intervaller. Jag har lovat mamma att hon blir snabbare om hon intervalltränar så nu var det dags, och om några veckor är det upp till bevis :-)
Efter passet kalasade vi på räkmackor och vitt vin, det var man väl förtjänt!

I morse åkte jag och Sixten in till Gerdahallen för att testa deras familjegympa. Den var riktigt rolig, och Sixten uppskattade den väldigt mycket. Ja, i alla fall fram till slutet då det var föräldrarnas tur att springa med barnen åkandes på en matta, jag sprang lite för fort och Sixten åkte med pannan före i golvet.... Jaja, luggen täcker det mesta av bulan så ;-)

Sedan bar det av till Jennifers koloni och vi plockade massor med plommon och björnbär. Sixten trodde nog han kommit till paradiset med alla dessa frukter och bär som växte överallt, och han åt till han kräkte....

En ganska händelserik dag för killen alltså!
Han somnade stenhårt i bilen hem och är nu omöjlig att väcka. Blir nog en kille som är vaken lite längre ikväll, men det gör inget, vi kan sova länge i morgon :-)

Inga kommentarer: